Aug 20, 2007

Power, money?

A tuk-tuk driver in Cambodia told us that the richest people in Cambodia are those who has the "power". Politicians, police, friends of politicians, friends of police...
but I also think that people who has the "money" can have "power".

"In Cambodia if you have the power, you can do whatevery you want." he said. "you can get the most beautiful women in the country, even if she had a husband. Women cannot say no even she wanted to."

Sadly, the world still works that way. In every country.

5 comments:

Anonymous said...

いろんなもの見て聞いてる旅なんだね。
悲しい現実だね。ベトナムも未だに公開死刑らしいよ。世界にはいろんなトコがあるよね。自分が産まれた国とか親によってほとんどの環境が決まるから、幸か不幸か、今はここに住んでて、なんか精一杯生きなきゃなって思うよね!!
明日もがんばります☆
次はどこ行くのかなぁ~。

Anonymous said...

Hola guappa,
well seems like you have good experience, that's nice, I'm very happy that you enjoy traveling and seeing different world, culture. I hope you would visit middle east, it's totally different from western and asian. anyway Enjoy.

Nos vemos de Japon

Eduardo said...

"Sadly, the world still works that way. In every country."


And unfortunately, it works more in some countries than others...

Anonymous said...

こんにちは☆覚えてるかな~?1年ぶりくらいで、フトやってきてみました。
何はともあれエネルギーを感じました。
ちょうど同じくらいの時期に別の女友達もカイシャに適応するのに苦労していて、でもMayuとは全く違ったかもしれない。
二人が正反対な感じで(まだ最近のblogしか読んでいないけど。これから後ろの方も読みたいなと)、興味深い。
私としては、Mayuの反応はとても自然だと思う。
私もスペシャリスト街道驀進中ですから!まだ全然一人立ちしてないけど!

☆Mayu☆  said...

hey, everyone. thanks for your comment!!

I'll be updating more about my trip soon so please check it out:)